Wednesday, May 4, 2011

Terminal Larkin

..semasa aku baru sahaja melabuhkan punggung dikedai mamak untuk mengisi perut yang berirama keroncong aku terpandang manusia berbaris..aku perhatikan tua, muda, kecik, besar semua berbaris..ada yang buang air kotak ke dalam tong sampah..kemudian berbaris semula..rata-rata kaum cina..semua menunggu bas yang menghala ke Singapura..Aikkk..semua berdisiplin sungguh aku perhatikan...ko orang ingat perbuatan mereka tu baik tak?...kalau tanya makcik yang sapu sampah kat Terminal tu memang dia kata baik...yelah, orang berbaris tak rebut-rebut naik bas memang baik..kan2...bagi aku kalau setakat naik bas tahu berbaris..apa lah sangat..kalau nak dibandingkan mereka kat hiway rata-rata melulu semacam jer semasa memandu ...kadang-kadang kat kaunter-kaunter kerajaan aku tengok 'mereka' ada yang tak tahu berbaris atau ambil nombor giliran pun..main langgar semacam jer..dan ada jugak yang hulur borang tu sebakul kat tepi kaunter..bukan nak jeles kalau setakat belanja minum kat kantin dia yang bayar..aku pun boleh bayar jugakkk...

Thursday, April 28, 2011

Tuesday, April 26, 2011